dilluns, 26 de setembre del 2011

Shanghai!

Senyores i senyors, després d'un cap de setmana ben entretingut a Shanghai torno a ser aquí, al peu del canyó per explicar-vos les meves aventures i desventures -per sort, moltes més de les primeres que de les segones!-. I de què parlarem avui? Doncs de la meva segona visita a Shanghai -la primera va ser just quan vaig arribar a Xina, que m'hi vaig estar 2 dies- que, per sort, ha estat molt més interessant i divertida que la primera. Som-hi doncs...
L'aventura va començar, amb uns quants despropòsits, el dissabte a les 11h del matí. Havíem quedat davant de la residència de la universitat, per anar tots junts amb taxi cap a l'estació -a 20 minuts amb cotxe de la universitat-, on el tren sortia a les 12h. Ho sé, ara mateix molts de vosaltres estareu pensant: "Una mica just, no?". Doncs a nosaltres ens va semblar que no! Heu de tenir en compte que es tractava d'un dissabte al matí, i tots sabeu que al llit s'està molt bé! I més després d'haver sortit una mica el dia abans -un amic ens va fer un concert de piano i després vam anar a ballar salsa-  i considerant que cada dia em llevo a les 7h. Conseqüentment, vam pensar que quedant amb una hora d'antelació anàvem més que sobrats. Jo, utilitzant tota la meva força de voluntat -i posant-me el despertador a les 9h, que sabia que se m'enganxarien els llençols-, vaig ser capaç de presentar-me a l'hora però, desgraciadament, no així la resta dels 国人 -estrangers-. Així doncs, passats 15 minuts érem 8 dels 14 previstos inicialment -una noia ens esperava a l'estació i els altres, després de trucar-los ens van dir que al final no podien venir-. Per tant, ja podíem anar a buscar 2 taxis. Ens quedaven 40 minuts per agafar el tren...
Seguint els consells d'una amiga -aquesta és la meva sweet revenge per la seva mala elecció ;)- vam sortir per la sortida Sud de la universitat, ja que segons el seu parer allà i havia més trànsit i, com a conseqüència, més taxis. Endevineu què va passar? Doncs sí -ús he llegit el pensament-, no hi havia cap taxi! Vam estar plantats al carrer durant més de 15 minuts esperant, amb un trànsit infernal -això sí- però cap taxista...

(Perdoneu la interrupció. Encara que no us en hagueu adonat, he marxat una hora a entrenar amb l'ex-linebacker i ara estic literalment mort a la cadira...)


Seguim doncs... A menys de 30 minuts perquè sortís el tren, finalment vam trobar un taxi en el quals ens vam encabir quatre, deixant-ne quatre més allà a la carretera, esperant, sense gaires esperances que en passés un altre... Total, aquí els egoistes vam anar cap a l'estació -la feinada que vam tenir per aclarir-nos amb el taxista, ja que a Suzhou n'hi ha 3 i no coneixíem el nom en xinès de la nostra- i vam arribar-hi a les 11:52. El tren ja estava a la via -aquí són molt puntuals-, però a nosaltres encara ens faltava mig grup... Van anar passant els minuts: 11:53, 54, 55... i quan en quedaven 2 -com a les pel·lícules americanes, que desactiven la bomba quan falta només 1 segon- vam veure arribar l'altre taxi, i tots corrents cap al tren... Vam arribar-hi just al moment en què tancaven les portes! Més puntuals, impossible -ja us ho deia jo, tot estava sota control...-! I cap a Shanghai s'ha dit!
En 38 minuts ja estàvem plantats a l'estació de Shanghai -plena de gom a gom- i cap al youth hostel -5€ per persona la nit. No està malament eh?-. Vam deixar les motxilles i endevineu cap a on vam anar? Què en sabeu de Shanghai? Hi ha, sobretot, dues coses que no et pots perdre:
  • El skyline: la part de Pudong, on hi ha els gratacels, és senzillament increïble.
  • El faked market: un centre comercial de falsificacions. Impressionant!
Sabeu quina va ser la primera parada oi? El faked market, sens dubte! Perquè us en feu una imatge, és un centre comercial de 4 pisos, tot ple de botigues on venen falsificacions de tot el que et puguis imaginar: des de roba a iPods, passant per Zippos i maletes. Pots trobar el que vulguis! Quin paradís eh... Però heu de saber que a Xina s'ha de negociar, perquè ells t'intentaran estafar -amb èxit si no t'esforces- i tu intentaràs estafar-los a ells -probabilitats d'èxit? 0%-. Total, que o estàs disposat a passar-te 30 minuts negociant el preu del què vols o millor no hi vagis.
Jo em vaig passar les primeres dues hores voltant per allà, intentant estafar als venedors oferint-los preus baixíssims -em van fer callar, fer fora de botigues, insultar en xinès... Sort que encara no els entenc!- però així em vaig fer una idea dels preus mínims pels quals podia aconseguir el què volia. Resultat: vaig comprar-me un cinturó, un jersei-jaqueta i unes All Star per uns 35€. Probablement hagués pogut rebaixar una mica més el preu, però ja vaig malgastar-hi 4 hores i no podia més!
Després del mercat vam anar a l'hostal a canviar-nos i a sopar, i a la nit vam sortir de festa per Shanghai. Va ser molt divertit també!
I el diumenge el vam dedicar a fer visita turística. Per dinar, com bons xinesos que ens hem tronat, vam anar a un McDonalds -el menjar xinès és boníssim, però a vegades bona hamburguesa sembla una verdadera delikatessen...- i després ens vam dedicar a passejar per la ciutat. Aquí teniu algunes de les fotos:


 
Aquí podeu veure la foto de grup. Desgraciadament uns quants amics no van poder venir, però ha estat un cap de setmana genial i molt divertit!
De nou, us he de tornar a deixar. Aquesta tarda hem organitzat una reunió a casa meva per decidir què fem la setmana que ve, ja que és festiva! Així doncs, a fer les maletes de nou!!
Espero que vosaltres també hagueu passat un gran cap de setmana!! Fins demà!

1 comentari:

  1. Anda que no Pol!!!!
    Estic enganxada al teu blog!! :)
    Quina enveja! Me n'alegro molt que t'ho estiguis passant tant bé!!!
    Segueix a topeeee!!!!! (a veure si estalviem i venim a visitarte...m'ha agradat molt l'apartament! jajajaja

    Un peto molt graaaaaan!!

    Mireia

    ResponElimina