diumenge, 17 de març del 2013

Saint Patrick's Day!

VISCA EL BARÇA! Ho havia de dir... A causa de la diferència horària no vaig poder veure el partit contra el Milan -es jugava a les 4AM- però us ben asseguro que quan em vaig despertar i vaig veure el resum i llegir els diaris, se'm va alegrar el dia de cop! I mira que era un dimecres plujós i fred...
I què tal tots? Com ha anat el cap de setmana? El meu ha estat ben curiós, tot improvisat. Porto dies pensant en com fer-ho per netejar el pis. A Xina és molt comú contractar una "Ayi", una iaia xinesa que ve a casa un o dos cops per setmana i fa una neteja general i planxa -aquest darrer punt és el clau! Jo netejar cap problema, però planxar??-. A més, el meu nou pis -a la pròxima entrada penjo fotos- necessitava una neteja a fons, sobretot el terra i la cuina... I al final vaig decidir fer-ho jo! Allà em teniu, amb un drap al cap, desmuntant-ho tot per deixar-ho ben net...  quina feinada! Però ara el pis està molt millor!
I després vaig marxar a córrer 30 minuts, que des que vaig arribar encara no havia fet res d'esport -i com ho noto avui, em fan un mal les cames...-. Mentre corria em vaig creuar amb una entrenadora de tenis. Resultat: demà entreno de 9 a 10 del vespre! En tinc unes ganes, porto massa temps sense agafar una raqueta!
Fins aquí res de l'altre món -perdoneu pel discurs sense cap tipus d'interès que us he deixat anar...-, però sabeu quin dia és avui? Saint Patrick, patró d'Irlanda! I què els encanta als irlandesos? La Guiness! Així que ja us podeu imaginar "por donde van los tiros...". He de reconèixer que jo no ho havia celebrat mai fins que vaig arribar a la Xina però aquí és un dia marcat al calendari, hi ha moltes festes organitzades.
Amb els amics vam decidir agafar el "Partybus". El nom ja ho diu tot, no fan falta gaires explicacions oi? I ahir érem més de 200 persones! Us podeu imaginar on vam acabar? Després de fer una ruta per tot Shanghai i parar a diferents clubs, a les 3 del matí no se'ns va ocórrer res millor que anar-nos-en cap a Suzhou, a 90 minuts en autobús de Shanghai. Però quina bogeria de passeig en autobús, va ser divertidíssim. En resum, avui m'he despertat a casa d'un amic a Suzhou, a una altra 1 hora de Shanghai, i ens hem passat el dia xerrant, cuinant, mirant pelis...

Però així és Shanghai, una ciutat on vius a 2000 quilòmetres per hora, on les paraules rutina i descansa no existeixen, on has de ser totalment flexible perquè cada dia et trobes davant de situacions noves com...
  • Començar una nit de manera tranquil·la, prenent una cervesa amb els amics... i acabar-la en un club gay!
  • Anar al lavabo d'un restaurant i que l'home que l'està netejant se'm quedi mirant fixament i em demani d'on sóc, quina és la meva feina... Hauríeu d'haver vist quina cara de curiositat!
  • Anar a l'H&M i mentre espero per entrar a l'emprovador, notar que quelcom em toca el peu, baixar la mirada i trobar-me... una rata de 30cm corrent per allà! I directa que va anar cap a dins un emprovador, cosa que no els va fer gens de gràcia a unes xineses que hi havia dins... I acte seguit, per escapar del de seguretat i la seva bossa -sí, l'home pretenia atrapar-la amb una bossa, encara no ho acabo d'entendre...- escalar una paret totalment llisa, saltar sobre un d'aquells tubs on es pengen els penjadors i, després d'arribar al final d'aquest i trobar-se sense escapatòria, saltar al terra des d'una alçada de 2 metres i fugir corrent! Sense paraules!
  • Sortir de festa i que em robin el mòbil...
I moltes històries més però ja va sent hora de plegar per avui. Quan arregli una mica el pis -vull comprar algunes cosetes perquè tingui millor cara- prometo penjar fotos. I per cert, és molt gran i té 2 habitacions així que no teniu excusa per no venir-me a visitar!! Espero que tots hagueu passat un gran cap de setmana! Una abraçada!!


El xino

1 comentari:

  1. It's really difficult to understand you, Pol.

    Hello from Mango in Sweden!

    ResponElimina